background section

Verhoog je impact door een klantgerichte attitude

Organisaties zetten alles op alles om goed te doen voor hun klanten en tevredenheid bij klanten na te streven. Naast allerlei initiatieven op organisatieniveau (zoals het uittekenen van customer journey, een klantgerichte strategie, missie en visie, tevredenheidsbevragingen, etc.) kan ook iedere individuele medewerker een verschil maken door een klantgerichte attitude en aanpak. Elk contact van een medewerker met de klant levert een klantenervaring op en is dus een moment dat er toe doet.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding

  • Opleidingsduur

    1 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    CL2170NCL

Wat leer je in deze opleiding?

Bij klantgerichtheid staat de beleving van de klant centraal. De tevredenheid van een klant hangt af van de mate waarin aan verwachtingen en behoeften van klanten wordt voldaan met onze producten en dienstverlening.

We bekijken hoe we verwachtingen van klanten kunnen achterhalen, ze kunnen managen en hoe we er in onze aanpak rekening mee kunnen houden om op die manier te zorgen voor tevreden en trouwe klanten. We zetten in op klantgerichte communicatie en klantgerichte gesprekken, ook in die situaties waarin dat moeilijk is of waar we niet kunnen tegemoetkomen aan de verwachtingen van klanten.

Doelgroep

Alle medewerkers die in contact staan met (interne en externe) klanten en hun klantgerichtheid willen verhogen.

Methode: Klassikale opleiding

Een klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. (Lees hier de geldende gezondheidsregels.)

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Klassikale les (1 dag)
    Een klassikaal deel, waar je samen met je medecursisten ‘live’ aanwezig bent. Je leert van elkaar, met de ervaringen uit deel één.
    We beloven je naast een boeiende uitwisseling met onze expert veel interactie, concrete cases en leerrijke samenwerkingen. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Vereiste voorkennis

 

Programma

  • Vooraf

Vooraf word je uitgenodigd om een korte vragenlijst in te vullen. Hiermee laten we je al even stilstaan bij je eigen klantgerichtheid en verzamelen we concrete cases en vragen die we in de opleiding kunnen bespreken.

 

  • Klassikale les
  • We onderzoeken op een interactieve manier de begrippen klantgerichtheid en klantgerichte attitude.
  • We gaan aan de slag met jullie casussen, voorbeelden, vragen hieromtrent. Op die manier koppelen we theoretische inzichten onmiddellijk aan jouw praktijk.
  • We oefenen deelvaardigheden die kunnen helpen om klantgericht te communiceren: luisteren, verwachtingen bevragen en managen, empathie, grenzen stellen, oplossingen voorstellen, etc.

 

  • Na

Na afloop ontvang je een mailtje met een aantal concrete tips & tricks.