background section

Telefonisch prospecteren voor commerciële medewerkers

De klant overhalen om een kennismakingsgesprek in te plannen is niet vanzelfsprekend. Je stoot heel vaak op weerstand en dit start al bij de juiste persoon aan de lijn te krijgen. In deze opleiding leer je stapsgewijs hoe je een prospectiecall het best opbouwt en tegelijk hoe je je aanpak kan afstemmen op de klant. Daarnaast krijg je nog heel wat tips & tricks om het telefonisch prospecteren niet langer uit te stellen, maar succesvol aan te pakken en er energie uit te krijgen.

Kies je opleidingssessie

    • ma 7 feb '22
      09:00 - 17:00
    • Melle, Oost-Vlaanderen

    • di 29 mrt '22
      09:00 - 17:00
    • Elewijt, Vlaams-Brabant

    • do 21 apr '22
      09:00 - 17:00
    • Antwerpen, Antwerpen

    • di 26 apr '22
      09:00 - 17:00
    • Hasselt, Limburg

    • wo 1 jun '22
      09:00 - 17:00
    • Heverlee, Vlaams-Brabant

  • Je hebt de eerstvolgende sessie(s) voor deze opleiding gezien.Bekijk de overige sessies onderaan deze pagina

Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding

  • Opleidingsduur

    1 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    CL2176NCL

Wat leer je in deze opleiding?

  • Hoe kan je je optimaal voorbereiden op telefonische prospectie?
  • Efficiënt telefonisch prospecteren via een script op maat van jouw bedrijf of product.
  • Omgaan met weerstand aan de telefoon.
  • De klant overtuigen om tijd vrij te maken voor een kennismakingsgesprek d.m.v. een korte behoefte-analyse.

Doelgroep

Elke werknemer die telefonisch prospecteert.

Methode: Klassikale opleiding

Een klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. (Lees hier de geldende gezondheidsregels.)

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Klassikale les (1 dag)
    Een klassikaal deel, waar je samen met je medecursisten ‘live’ aanwezig bent. Je leert van elkaar, met de ervaringen uit deel één.
    We beloven je naast een boeiende uitwisseling met onze expert veel interactie, concrete cases en leerrijke samenwerkingen. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Programma

Vooraf(autonoom online leermoment)

Aan de hand van een vragenlijst reflecteer je over wat jouw valkuilen zijn in het telefonisch prospecteren. Waar loop je tegenaan? En vooral: wat houdt je tegen?

 

Klassikale sessie:

Tijdens de klassikale les gaan we op zoek naar een belscript dat aansluit bij jouw organisatie, product of dienst. Je leert een elevator pitch op te stellen en deze aan te passen op maat van de klant. Door enkele korte gerichte vragen leer je interesse te wekken bij de klant en een korte behoefte-analyse uit te voeren.

Vervolgens weet je de prospectiecall af te sluiten met een afspraak en uiteraard de bijhorende adrenaline-kick! Al deze zaken zal je op een interactieve manier aangeleerd krijgen met voldoende ruimte om alles onmiddellijk in te oefenen.

 

Na (autonoom online leermoment):

We vatten de aangeleerde tips nog eens samen in een filmpje, en nodigen je uit om dit te gaan toepassen in de praktijk.