background section

Hoe voer ik een verkoopgesprek via videocall?

Social distancing dwingt bedrijven om hun klantencontacten tijdens het verkoopproces op een andere manier in te vullen. De videocall is daarbij de nieuwe onmisbare tool. In deze opleiding leer je je salestargets effectief behalen in een online context.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2105NOC

Wat leer je in deze opleiding?

In deze online workshop staan volgende inzichten en vaardigheden centraal:

  • De etiquette bij video calls: de do’s & don’ts. Enkele GDPR principes.
  • Hoe creëer je tijdens de call echte verbinding met je klant of prospect?
  • Welke verkooptechnieken werken beter tijdens een video conference? En in telefoongesprekken?
  • Wat zijn de mogelijke obstakels en hoe ga je daarmee om op klantgerichte wijze?
  • Afsluiten: hoe zorg je dat een mondelinge toezegging ook resulteert in een schriftelijke bevestiging van de order?
  • Opvolging en nazorg van je klant tijdens korte video contactmomenten: hoe pak je dit aan?
  • Praktische tips & tricks voor verkopers die voor het eerst online verkopen.

Doelgroep

Je bent verkoper of b2b accountmanager (junior en senior) en je wil je professioneel bekwamen in online sales.

Methode: Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Vereiste voorkennis

Je hebt een eerste verkoopservaring.

Programma

Deel 1: voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Tips en tricks over de etiquette in online verkoop.
  • Hoe zorg je voor de optimale belichting tijdens een gesprek?
  • Wat heb je nodig om de juiste lichaamstaal in te zetten?

 

Deel 2: Online-klas

  • Via interactieve plenaire sessies, praktische oefeningen, het delen van ervaringen en beste praktijken.
  • Do’s en don’ts van online verkoop.
  • Hoe zorg je voor aanknopingspunten om met jouw klant te verbinden?
  • Welke vragen stel je om ervoor te zorgen dat je klant met de aandacht bij het gesprek blijft?
  • Wat doe je om de klant te laten reflecteren en hem zin te geven om met jou in zee te gaan?

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

  • Je krijgt een groot aantal voorbeelden van vragen.
  • Stel je eigen krachtige vragenlijst samen en experimenteer hiermee tijdens je online sales gesprekken.