background section

Online marketing: hoe kies ik de juiste strategische kanalen voor mijn business?

Facebook, LinkedIn, Instagram, Youtube, Tiktok, etc. Ze zijn niet meer op één hand te tellen, de sociale media-kanalen. Voeg daar nog je eigen website en/of een mailingprogramma aan toe en het wordt helemààl onoverzichtelijk, maar wil je vandaag je klanten bereiken dan moet je op die kanalen actief zijn. In deze opleiding leer je op welke kanalen je best inzet voor jouw specifieke business en wat er allemaal bij komt kijken.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2093NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • Hoe bepaal je je doelgroepen en doelstellingen: Wie zijn je klanten? Hoe kun je ze bereiken?
  • Welke media inzetten voor welke doelstelling?
  • Welke kanalen zijn nuttig voor jouw business?
  • Duidelijk en consistent online communiceren met je (potentiële) klant.
  • De basics van een online marketing strategie.

Doelgroep

Digitale marketeers, marketingverantwoordelijken/zaakvoerders van KMO's.

Methode: Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Vereiste voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist.

Programma

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

Je wordt ondergedompeld in de wereld van online marketing. In deze voorbereidende module leer je hoe je:

  • jouw doelgroep vindt,
  • het juiste acquisitiekanaal kiest,
  • je waardepropositie bepaalt.

 

Deel 2: Online-klas

Door middel van interactieve plenaire sessies, praktische oefeningen, het delen van ervaringen en succesverhalen verdiepen we de volgende thema's:

  • hoe Belgen zich gedragen op internet.
  • wat zijn de tools om personae te identificeren.
  • oe je inspiratie kunt putten uit concurrenten,
  • concrete voorbeelden van waardepropositie.

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

Je beschikt over de nodige tools zoals het Digital Marketing Canvas en een verklarende video om te begrijpen hoe je het moet gebruiken (alleen of in een team).