background section

LinkedIn: hoe creëer ik een professioneel verkoopsprofiel?

LinkedIn is niet meer weg te denken als basis-tool in de verkoop. Als je vandaag wilt meespelen als verkoper moet je profiel een zo professioneel mogelijke uitstraling hebben. Wil jij je LinkedIn profiel toch nog eens grondig onder de loep nemen? In deze opleiding helpen we je je profiel optimaliseren tot die helemaal klaar staat om nieuwe klanten aan te trekken en warm te maken.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2100NOC

Wat leer je in deze opleiding?

In deze interactieve workshop leer je wat de basis elementen zijn voor een goed LinkedIn profiel. Je leert je profiel aantrekkelijk te maken, en vooral welke informatie je kan delen om gezien te worden. 

  • Visueel: profielfoto, achtergrondafbeelding
  • Een opvallende kopregel 
  • Samenvatting van je missie, motivatie en vaardigheden
  • Delen van je profiel met een breder netwerk
  • Een persoonlijke url aanmaken om hoger te scoren in zoekmotoren
  • Hoe post ik een bericht? Op welk moment?
  • Wat leer ik uit de statistieken van LinkedIn? 

 

Doelgroep

Je bent verkoper of commercieel medewerker en je wilt LinkedIn inzetten om te prospecteren en je personal brand in de markt te zetten.

Methode: Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Vereiste voorkennis

Je hebt geen specifieke voorkennis nodig. Wel een reeds bestaand en ingevuld Linkedin profiel.

Programma

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Je maakt een persoonlijk LinkedIn profiel aan.
  • De bouwstenen van een professionele uitstraling op jouw persoonlijk LinkedIn profiel (tekstueel en visueel).
  • Een programma om aantrekkelijke visuals te maken.

 

Deel 2: Online-klas

  • Via interactieve plenaire sessies, praktische oefeningen en het delen van ervaringen, kom je te weten hoe je een aantrekkelijk verkoopsprofiel maakt op LinkedIn.
  • Wat is het verschil tussen een persoonlijk profiel en een bedrijfspagina?
  • Wat en hoe te posten?
  • Hoe en met wie connecteren?
  • Updates en statistieken
  • LinkedIn groepen
  • Persoonlijk actieplan

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

  • Je brengt je profiel optimaal in orde (zowel je persoonlijk profiel als je bedrijfsprofiel).
  • Je maakt je lid van relevante LinkedIn groepen.
  • Je start met je netwerk uit te breiden door het leggen van connecties.
  • Je start met posten en in interactie gaan via posts van anderen.