background section

LinkedIn: hoe haal ik waardevolle leads binnen?

LinkedIn is het grootste social media platform voor B2B leads. Je kan als verkoper vandaag niet meer om deze tool heen, maar hoe zet je deze tool in om prospects te vinden en vervolgens van deze prospects klanten te maken? In deze opleiding ontdek je al doende samen met je medecursisten de basisprincipes van lead generation via LinkedIn.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2101NOC

Wat leer je in deze opleiding?

In deze interactieve workshop leer je: 

  • hoe je Linkedin Search kan inzetten om prospects te vinden (geavanceerd zoeken),
  • het verschil tussen LinkedIn Free en LinkedIn premium,
  • zoekopdrachten opslaan en alerts instellen, 
  • de functie van LinkedIn Groepen, 
  • hoe je content kan plaatsen,
  • hoe je in interactie kan gaan.

Doelgroep

Junior en senior sales, commerciële medewerkers en marketeers die meer gebruik willen maken van Linkedin om echt leads te genereren en nieuwe klanten aan te trekken.

Methode: Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Vereiste voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist. We raden je wel aan om deze module pas te volgen wanneer je al een aantrekkelijk Linkedin profiel hebt aangemaakt.

Programma

Deel 1: voor de sessie (autonoom leermoment)

Je wordt ondergedompeld in de wereld van social selling. In deze voorbereidende module leer je:

  • Linkedin Search inzetten om prospects te vinden (geavanceerd zoeken),
  • het verschil tussen linkedIn free en LinkedIn premium,
  • de functie van LinkedIn Groepen,
  • hoe je content kan plaatsen,
  • hoe je in interactie kan gaan met je doelgroep.

 

Deel 2: online-klas

Via interactieve plenaire sessies, praktische oefeningen, het delen van ervaringen en succesverhalen, gaan we dieper in op:

  • praktische voorbeelden van leadgeneration via social selling technieken,
  • in interactie gaan via LinkedIn groepen,
  • posts van mensen uit je netwerk het concretiseren van jouw persoonlijk actieplan.

 

Deel 3: na de sessie (autonoom leermoment)

Je hebt de praktische inzichten verworven om jouw persoonlijk social selling actieplan uit te werken en leads te genereren voor jouw business.