background section

LinkedIn: hoe gebruik ik SSI en Sales Navigator voor social selling?

Als je snel in contact wil komen met beslissingsnemers die jou interesseren dan is de Sales Navigator van LinkedIn een krachtige tool. In deze advanced LinkedIn opleiding leer je hoe je gemakkelijk prospects kan identificeren. Bovendien krijg je tips over hoe je je professionele brand in de markt kan zetten en hoe je de juiste content deelt. Met deze basistechnieken zal je Social Selling Index (SSI) in geen tijd de hoogte ingaan.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2102NOC

Wat leer je in deze opleiding?

In deze interactieve workshop leer je hoe je de Sales Navigator kan inzetten om prospects te vinden, en hoe je jezelf beter positioneert op Linkedin. Daarnaast leer je ook hoe je meer zichtbaarheid en credibiliteit kan krijgen door aandacht te besteden aan de Social Selling Index. Je krijgt ook tips over welke content je kan plaatsen en hoe je in interactie kan gaan met je doelgroep met als doel nieuwe klanten te winnen.

 

  • Het principe van Social Selling
  • Vind eenvoudig prospects en volg hun activiteiten
  • Het creëren van je eigen professionele merk
  • Het zoeken en vinden van de juiste personen
  • Hoe ga je om met content, van jezelf maar ook van anderen?
  • Het bouwen aan een sterk netwerk

Doelgroep

Junior en senior sales, commerciële medewerkers en marketeers die meer gebruik willen maken van Linkedin om leads te genereren en nieuwe klanten aan te trekken.

Methode: Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Vereiste voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist. We raden je wel aan om deze module pas te volgen wanneer je al een aantrekkelijk Linkedin profiel hebt aangemaakt.

Programma

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

Je wordt ondergedompeld in de wereld van LinkedIn. In deze voorbereidende module leer je :

  • begrijpen wat "Social Selling" is,
  • je doelgroep vergroten,
  • interesse wekken,
  • geloofwaardigheid creëren,
  • behoefte opwekken.

 

Deel 2: Online-klas

Door middel van interactieve plenaire sessies, praktische oefeningen, het delen van ervaringen en succesverhalen verdiepen we de volgende thema's:

  • Waarom Sales Navigator?
  • Inzicht in je SSI-score
  • Hoe je je SSI-score kunt optimaliseren
  • Hoe je je actieplan opstelt

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

  • Je krijgt een lijst met tools om de productiviteit te verhogen.