background section

Hoe voer ik een commerciëel, klantgericht telefoongesprek?

Klanten binnenhalen is slechts 1 stap in een duurzame klantenrelatie. Het klantencontact onderhouden en de klant het gevoel geven dat hij wordt begrepen en geholpen is niet te onderschatte andere stap. Commerciële binnendienstmedewerkers bepalen, vaak onbewust, mee of een klant blijft of de concurrentie gaat opzoeken. Tijdens deze opleiding word je je bewust van de impact die je hebt op het gedrag van de klant en hoe je een duurzame samenwerking kan ondersteunen door klantgericht te telefoneren.

Kies je opleidingssessie

    • ma 14 feb '22
      13:00 - 16:00
    • Volzet. Kies een andere sessie of schrijf je in voor de wachtlijst.

    • Online

    • vr 11 mrt '22
      09:00 - 12:00
    • Volzet. Kies een andere sessie of schrijf je in voor de wachtlijst.

    • Online

    • di 19 apr '22
      09:00 - 12:00
    • Online

    • di 10 mei '22
      09:00 - 12:00
    • Online

    • vr 3 jun '22
      09:00 - 12:00
    • Online

  • Je hebt de eerstvolgende sessie(s) voor deze opleiding gezien.Bekijk de overige sessies onderaan deze pagina

Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2242NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • Wat is klantgerichtheid en hoe pas je dit toe?
  • Bewust worden van de impact dat het contact met de binnendienstmedewerker heeft op de samenwerking voor de klant.
  • Het gedrag van de klant positief te beïnvloeden door het eigen gedrag aan te passen.
  • Wat de meerwaarde is van actief luisteren aan de telefoon en hoe je dit doet.

Doelgroep

Elke werknemer die telefonisch klantencontact heeft.

Methode: Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Programma

  • Vooraf (autonoom online leermoment)

Aan de hand van een introductiefilmpje en via wat achtergrondinformatie nemen we je mee in het thema over klantgerichtheid. We schotelen je enkele situaties voor en laten je zelf inschatten of deze voor jou al dan niet klantgericht overkomen.

 

  • Online sessie

Tijdens de online klas gaan we aan de slag met jullie casussen en vragen en oefenen we in. We pakken dit heel praktisch en interactief aan en geven je tools om zo klantgericht mogelijk te telefoneren.

 

  • Na (autonoom online leermoment)

We vatten de aangeleerde tips nog eens samen, en nodigen je uit om te reflecteren wat je al in de praktijk hebt toegepast en wat je nog dient te verbeteren. Uiteraard vragen we je ook om na te denken hoe je deze positieve verandering wilt aanpakken.