background section

Hoe verkoop ik meer door krachtige vragen te stellen?

Hoe bouw je een vertrouwensband op met je klant? Eén antwoord: door aandachtig te luisteren. Je stelt niet je product of je diensten centraal maar je geeft integendeel full focus aan de noden van je klant. Een juiste vraagtechniek staat daarbij centraal. Stel de juiste vragen en je komt al snel te weten wat je klant écht nodig heeft. Kortom in deze opleiding leer je de basistechnieken van het verkoopsgesprek.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2104NOC

Wat leer je in deze opleiding?

In deze interactieve workshop leer je welke vragen je kan stellen om te begrijpen wat je klant écht wil, hoe je doorvraagt en aangeeft dat je actief luistert. Een goede vraagstelling is de beste basis voor het onderhandelingsproces. 

  • Hoe toon je dat je actief luistert?
  • Gerichte open vragen
  • Gestructureerde vragen
  • Luisteren - Samenvatten – doorvragen tot op detailniveau
  • Rationele en emotionele koopmotieven achterhalen 

 

Doelgroep

Je bent junior of senior verkoper; commerciële medewerker binnen - buitendienst.

Methode: Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Vereiste voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist.

Programma

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Nadenken je verwachtingen van deze opleiding
  • Whitepaper lezen over krachtige vragen en de impact ervan
  • Demofilmpje bekijken van krachtige vragen

 

Deel 2: Online-klas

  • Via interactieve plenaire sessies, praktische oefeningen, het delen van ervaringen en beste praktijken.
  • Wat is actief luisteren en wat is het niet?
  • Methodes om je actief luisteren te bevorderen.
  • Wat zijn krachtige vragen, hoe vraag je door en hoe zorg je voor een meerwaarde voor je klant?
  • Hoe omzeil je op een krachtige en proactieve manier tegenwerpingen?

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

  • Je krijgt een groot aantal voorbeelden van vragen
  • Stel je eigen krachtige vragenlijst samen en experimenteer hiermee tijdens je sales gesprekken