background section

Hoe succesvol adverteren op Facebook en Instagram?

Je hebt eventueel notie over hoe je een advertentie moet opzetten in Facebook en Instagram, maar bent niet zeker of je alles volgens de regels van de kunst toepast? In deze opleiding leer je hoe je performante Facebook- en Instagramcampagnes opzet en beheert.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2097NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • Welke advertentiemogelijkheden bestaan er binnen Facebook & Instagram?
  • Hoe maak je doelgroepen aan op Facebook en Instagram?
  • Hoe zet je campagnes en advertenties op?
  • Hoe je resultaten duidelijk kan analyseren en rapporteren?

Doelgroep

Digitale marketeers, marketingverantwoordelijken/zaakvoerders van KMO's.

Methode: Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Vereiste voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist. Toegang hebben tot een bedrijfspagina in Facebook is wel een voorwaarde. Een Facebook Bedrijfsmanager account aanmaken leer je in de voorbereiding op het leerplatform Karibu.

Programma

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Maak een Facebook-pagina
  • Maak een Facebook Business-account aan
  • Installeer een Facebook pixel op uw site
  • Voorzie de nodige tools zoals foto's, teksten voor de creatie van uw advertenties

 

Deel 2: Online-klas 

  • Inleiding tot advertising
  • De basisregels van Facebook-adverteren en het begrijpen van de verschillende doelstellingen van een campagne
  • De 3 manieren om je publiek te targeten en hoe je verschillende doelgroepen creëert
  • Campagnes, advertentiesets en advertenties creëren
  • Welk type advertenties bestaan er ?
  • Analyseer en verbeter uw resultaten

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

  • Individuele coaching om uw vragen te beantwoorden
  • Uitvoering van de verschillende campagnes