background section

Hoe pas ik mijn salespitch aan in functie van de klant?

Een krachtige pitch kan deuren openen. Hoe gerichter je boodschap hoe groter de kans op een echt contact met je prospect of klant. In deze opleiding ga je aan de slag met het ontwerpen van je eigen professionele verhaal. Je leert op een kernachtige manier jezelf en je bedrijf voor te stellen terwijl je rekening houdt met de specifieke situatie waarin je je bevindt.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2108NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • Inzien dat een pitch geen loutere beschrijving is van je activiteiten maar vooral een manier om een dialoog te initiëren.
  • In enkele seconden je product/dienst duidelijk maken.
  • De noodzakelijke basiselementen van een pitch.
  • Hoe pas je je pitch aan in functie van de context, de prospect en het communicatiekanaal.

Doelgroep

Je bent junior of senior sales of commercieel medewerker in binnen- of buitendienst.

Methode: Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Vereiste voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist.

Programma

Deel 1: voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Korte video van klassieke sales pitch. Wat kan er beter?
  • Gooi je beperkende overtuigingen rond pitching overboord.
  • Wat is wel en wat is geen pitch?
  • De kwaliteiten van een goede pitch.
  • Het doel van een pitch.
  • De elementen van een pitch.

 

Deel 2: online-klas

  • Interactieve plenaire sessie, praktische oefeningen, rollenspelen, uitwisselen van ervaringen tussen deelnemers.
  • Break-out rooms met pitch oefeningen.
  • Mentimeter met input over de verschillende pitch onderdelen.
  • Pitch aanpassing aan verschillende klanten, domeinen en situaties.
  • Hoe maak je een pitch met nog meer impact?

 

Deel 3: na de sessie (autonoom leermoment)

  • Je ontvangt de presentatie.
  • De Mentimeter pitches worden gedeeld met alle deelnemers.