background section

Hoe overtuig ik in 10 minuten in de interim-sector?

Als uitzendconsulent ontmoet je voortdurend nieuwe uitzendkrachten of klanten. Is het soms een uitdaging om hen te overtuigen om met jou samen te werken? Dan is deze opleiding iets voor jou!

De competentie 'overtuigen' is heel erg belangrijk in je beroep binnen een uitzend- of selectiekantoor. Het kan gaan om het overtuigen van een uitzendkracht om een opdracht te aanvaarden die afwijkt van de verhoopte taak of hem een opleiding voor te stellen. Anderzijds kan het ook gaan om een klant ertoe aan te zetten samen te werken met een uitzendkracht die niet aan al zijn criteria voldoet of om een prospect te overtuigen beroep te doen op uitzendarbeid. In je dagdagelijkse job doe je veel beroep op uw overtuigingskracht. Tijdens deze opleiding maak je kennis met de basiskennis rond 'overtuigen', met oefeningen en oefensituaties.

Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2046NOC

Wat leer je in deze opleiding?

Na deze online-klas:

  • ken je de essentiële fasen van een gesprek om te overtuigen,
  • geef je blijk van een grotere luisterbereidheid,
  • kan je je argumentatie goed uitwerken.

 

Doelgroep

Uitzendconsulenten en kantoorverantwoordelijken.

Methode: Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Programma

In het online voortraject krijg je al een paar vragen en een filmpje via ons leerplatform (voorzie ongeveer 30 minuten). Tijdens de volledige opleiding (met online voor- en natraject) leer je:

  • Het verkoopproces: voorbereiding, fasen van het gesprek en opvolging
  • Actief luisteren
  • De drijfveren voor de “aankoop” en de ontwikkeling van een argumentatie (Agentschap/uitzendkracht/doelgerichte uitzendarbeid)
  • De techniek van vragen stellen