background section

Hoe organiseer en structureer ik een commercieel gesprek vanop afstand?

Virtuele vergaderingen zijn momenten van waarheid waar tijd van essentieel belang is. De referentiepunten zijn anders dan bij face-to-face vergaderingen. Deze momenten op afstand vereisen een goede voorbereiding en organisatie om de aandacht vast te houden en toch geconcentreerd te blijven.

Heb je binnenkort een verkoopsgesprek op afstand? Hoe organiseert u deze virtuele vergadering? Hoe kunt u de verschillende momenten van deze ontmoeting in de juiste volgorde plaatsen om uw prestaties te optimaliseren en zelfs uw conversie tijdens uw contacten te verbeteren?

Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2091NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • U hebt een efficiënte structuur voor een zakelijk gesprek op afstand verworven
  • U hebt de formulering van een SMART doelstelling toegepast
  • U hebt uw zakelijke impact op afstand verbeterd

Doelgroep

Verkopers die de voorbereiding van hun virtuele vergaderingen willen verbeteren om hun verkoopeffectiviteit op afstand aanzienlijk te verhogen

Methode: Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Vereiste voorkennis

Face-to-face verkoopgesprekken te hebben gevoerd en kennis van de basistechnieken inzake verkoop

Programma

  • Een "pre-sessie" zelfstudie gedeelte

U leert, in uw eigen tempo, enkele theorie en oefeningen (duur: 1u30 tot 2u max)

 

  • Online-klas

We bespreken de ijkpunten en de concrete situaties waarmee u geconfronteerd wordt (duur: 3u)

 

Structurering van het gesprek:

  • voorbereidingsfasen - fasen van het gesprek zelf (opstart, SMART doelstelling, ontdekkingsfase,argumentatiefase en behandeling van bezwaren,afsluiting)
  • opvolgingsfasen
  • tijdsbeheer

 

Het scripten van sequenties:

  • wat asynchroon kan worden verzonden en voorbereid
  • de sequenties van een virtuele vergadering

 

Het technisch beheervan de verkoop op afstand:

  • De tools
  • De timing
  • De interacties

 

  • Een zelfstudie "post-sessie" deel

Dit deel zal u helpen uw nieuwe kennis om te zetten in een concreet actieplan (duur: 1 uur)