background section

Hoe optimaliseer ik de e-mail marketing van mijn bedrijf?

Je bent begonnen met het versturen van nieuwsbrieven via e-mail. Toch is de respons niet wat je had gehoopt. Er is duidelijk nog werk aan de winkel om je e-mail marketing conversie-gericht te maken. In deze opleiding leer je hoe je op basis van data je mails kan verbeteren.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2271NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • Hoe je de ‘click’ krijgt van en met je klant volgens onze beproefde ‘LAARS van BASIL’-methode. De afkorting zal je duidelijk worden tijdens de opleiding.
  • Hoe je de open rate en conversies op jouw e-mails verhoogt.
  • Hoe je betere conversies verkrijgt.
  • Hoe je A/B testen opzet.
  • Hoe je de bounce rate effectief kan verlagen.
  • Alles over listbuilding technieken.

Doelgroep

Je bent (content)marketeer, communicatie specialist, social media marketeer, etc.

Methode: Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Programma

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Digitale maturiteitstest: hoe ver sta jij al met dit onderwerp? Je bekijkt een korte videofilm bekijken over e-mail marketing. Daarna doe je een test.
  • Welke doelstellingen heeft jouw bedrijf met het topic e-mail?

 

Deel 2: Online-klas

  • De ‘LAARS van BASIL’-methode: volg elke letter van deze methode en wees zeker van hogere openrates, clickrates en conversiepercentages
  • 21 concrete tips & tricks voor betere conversies
  • Listbuilding technieken tot in detail uitgelegd
  • Return On Investment segmentatie
  • Het opzetten van A/B testen

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

  • Individuele coaching om al uw vragen te beantwoorden
  • Korte samenvatting van de online klas