background section

Hoe maak ik van een lead een klant?

Hoe start je een relatie met een nieuwe prospect die op eigen initiatief contact zoekt? Hoe contacteer je die klant en hoe bouw je een vertrouwensrelatie op? En hoe onderscheid je je van je concurrenten ? Want een klant die zelf contact opneemt, doet dit ook met andere leveranciers. Hoe zorg je ervoor dat hij voor jou kiest? Kortom in deze opleiding leer je hoe je een binnenkomende lead behandelt
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2107NOC

Wat leer je in deze opleiding?

In deze interactieve workshop leer je hoe je de klant online benadert, zijn vertrouwen wint en je kans op succes vergroot.

  • Hoe definieer ik een kwalitatieve lead?
  • Hoe wek ik zijn interesse?
  • Hoe maak ik een eerste gesprek interactief?
  • Hoe volg ik mijn leads op?

Doelgroep

Je bent junior of senior verkoper; commerciële medewerker binnen - buitendienst.

Methode: Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Vereiste voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist.

Programma

Deel 1: voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Nadenken over je behoeften en wat je verwacht van de opleiding.
  • Oefening: hoe komen leads vandaag bij jullie binnen, welke prioriteit geef je hen?

 

Deel 2: online-klas

  • Via interactieve plenaire sessies, praktische oefeningen, het delen van ervaringen en beste praktijken.
  • Hoe komen leads vandaag bij jullie?
  • Hoe zorg ik voor een goede kwalificatie van de lead?
  • Welke elementen zorgen voor betrokkenheid en hoe transformeer ik de lead naar een prospect?
  • Welke vragen stel je om het commitment van je klant te krijgen om een eerste sales gesprek te hebben?
  • Persoonlijk actieplan.

 

Deel 3: na de sessie (autonoom leermoment)

Je krijgt een groot aantal voorbeelden van vragen.