background section

Google Analytics (gevorderd): meet je resultaten met Google Tag Manager et Data Studio

Je hebt een Google Analytics account ingericht en je bent begonnen met het meten van je gegevens ? Dan is het tijd voor de volgende stap. Leer hoe Google Tag Manager je kan helpen extra gegevens te verzamelen op je site en hoe Google Data Studio je toelaat een meer geavanceerd dashboard te bouwen met al je belangrijkste cijfers op 1 visueel aantrekkelijk overzicht.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2160NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • Upgraden naar Google Analytics 4 of Universal Analytics moet blijven gebruiken.
  • Begrijpen waar Google Tag Manager voor is en hoe het te gebruiken.
  • Leer hoe u een dashboard maakt met Google Data Studio.

Methode: Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Vereiste voorkennis

Google Analytics gemiddeld niveau of de basisopleiding Google Analytics basis: analyseer de gegevens van je websitebezoekers gevolgd hebben.

Programma

Deel 1: Vóór de sessie (autonoom leermoment)(2 u maximum)

De voorbereidingsmodules zullen je in staat stellen om een voldoende niveau te hebben om de virtuele klas online te volgen. Deze stap wordt aanbevolen om het maximum uit de cursus te halen.

 

Deel 2: Online-klas

  • Universal Analytics (UA) en Google Analytics 4 (GA4): hoe te kiezen?
  • Extra gegevens meten met Google Tag Manager
  • Data visualiseren met Google Data Studio

 

Deel 3: Na de online-klas (autonoom leermoment)

Verankering van de leerstof + verdere bronnen en verdiepend leermateriaal.