background section

Google Ads basis: hoe succesvol adverteren via Google?

Ontdek hoe je dankzij Google-advertenties jouw bedrijf onder de aandacht brengt bij jouw potentiële klanten. Krijg antwoorden op de volgende vragen: Op welke zoekwoorden adverteer ik het best? Welk soort advertenties kan ik opzetten? Voor welk budget zet ik mijn advertentie online?
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2096NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • Hoe je een Google Ads account opzet en welke mogelijkheden er zijn.
  • De basisprincipes van adverteren via Google.
  • Welke media je het best inzet voor jouw doelpubliek en met welke content.
  • Welke campagnetypes er zijn binnen Google.
  • Hoe je via keywords kan adverteren en de budgetten hiervoor kan bepalen.
  • Hoe je zelf Google Search campagnes kan opzetten en beheren.
  • Hoe je resultaten duidelijk kan interpreteren.

Doelgroep

Digitale marketeers, marketing- en communicatiemedewerkers, etc. Kortom, al wie verantwoordelijk is voor het opzetten van campagnes via Google.

Methode: Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Vereiste voorkennis

Toegang hebben tot een advertentieaccount in Google, of er een aanmaken via de walkthrough in de voorbereidingsmodule is een vereiste.

Programma

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Hoe gratis een Google Ads account aanmaken
  • Hoe een zoekcampagnes aanmaken in Google Ads
  • Hoe keywords vinden en toevoegen aan advertentiegroepen
  • Hoe advertenties maken
  • Hoe extensies aanmaken
  • Huiswerk vóór je Google Ads-opleiding

 

Deel 2: Online-klas

  • Hoe werkt het Google Ads algoritme
  • Een zoekcampagne opzetten
  • Overlopen en instellen campagne-instellingen
  • Verschillende soorten campagnetypes, wanneer wat opzetten
  • Biedstrategieën: geef aan Google aan welk doel je wil bereiken
  • Advertentiegroepen opzetten
  • Zoekwoorden vinden met de zoekwoordplanner: via je eigen zoekwoorden of via de concurrentie
  • Zoekwoord match types om je bereik te vergroten of te vernauwen
  • Advertentie aanmaken geef 8 koppen en 4 beschrijvingsregels op en laat Google z’n werk doen
  • Highlight-, sitelink- en websitesinformatie-extensies
  • Evaluatie & bijsturen van resulaten met je Noordersterstatistiek en negatieve zoekwoorden

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

  • Individuele coaching om uw vragen te beantwoorden
  • Link naar de verdiepingscursus van Google zelf