background section

E-mail marketing: hoe begin ik eraan?

Wil jij je klantenpotentieel uitbreiden en de relatie met je bestaande klanten aanscherpen? Dan mag e-mail marketing niet in je marketing mix ontbreken. Met deze tool haal je écht resultaat.

Tijdens deze opleiding krijg je de basisprincipes van e-mail campagnes in de vingers. Van een overzicht van bestaande gebruiksvriendelijke software tot het organiseren van je database en het opstellen van een wervende nieuwsbrief.

Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2270NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • Hoe je een mailchimp account aanmaakt.
  • Hoe je een goede email opmaakt (verschillende soorten templates).
  • Hoe je je adressenbestand efficiënt inzet en gebruikt.
  • Hoe je tot een goede emailstrategie komt.

Doelgroep

Je bent marketeer, communicatiespecialist, ondernemer en je wil meer halen uit je klantenbestand.

Methode: Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Programma

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Digitale maturiteitstest: hoe ver sta jij al met dit onderwerp? Je krijgt een korte videofilm te zien over e-mail marketing. Aansluitend doe je een test.
  • Welke doelstellingen heeft jouw bedrijf met het topic e-mail?

 

Deel 2: Online-klas

  • Emailmarketing in een notendop: wie, wat en waarom
  • Emailmarketing tips en tricks
  • Hoe starten?
  • Aanmaak mailchimp account
  • Opzetten van templates
  • Implementatie en segmentatie van segmenten
  • Acties om nieuwe emailadressen te winnen

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

  • Individuele coaching om al uw vragen te beantwoorden
  • Korte samenvatting van de online klas