background section

Content Management: hoe maak ik relevante content?

Hoe kan je ervoor zorgen dat de consument makkelijker zijn weg vindt naar jouw product of diensten? Niet meer via traditionele reclame, dat werkt niet meer. Wel door relevante content aan te bieden via het juiste kanaal. Vandaag is content king als het gaat om online marketing. En distribution is queen want als niemand je content ziet, is al je moeite voor niks geweest.

In deze opleiding leer je hoe je je klant het best informeert tijdens alle etappes van zijn customer journey. Content is de sleutel voor de optimale digitale positionering van je merk of bedrijf.

Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2099NOC

Wat leer je in deze opleiding?

De klant beslist zelf waar hij zijn informatie vindt en hoe hij zijn beslissingen neemt. Hij raadpleegt het internet, vraagt na bij vrienden en op sociale media en analyseert wat andere gebruikers over jouw product/merk te vertellen hebben. Daarom is het belangrijk dat je je content zo doelmatig mogelijk inzet voor jouw doelgroep.

  • Hoe bouw je een contentstrategie uit?
  • Welke soorten content bestaan er en welke zijn voor jouw bedrijf relevant?
  • Hoe kan je die content inschakelen in de ‘customer journey’?
  • Hoe pak je dit professioneel aan door de creatie van een content calender?

Doelgroep

Je werkt in een marketing of communicatieafdeling, je helpt mee aan de uitbouw van de marketingstrategie van je bedrijf.

Methode: Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Vereiste voorkennis

Je hebt een basiskennis sociale media, communicatie en/of marketing.

Programma

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

Je wordt ondergedompeld in de wereld van contentmarketing. In deze voorbereidende module leer je:

  • de verschillende soorten content kennen,
  • je content te integreren in de customer journey. een contentkalender op te stellen,
  • hoe je relevante content opmaakt voor jouw doelgroep.

 

Deel 2: Online-klas

Via interactieve plenaire sessies, praktische oefeningen, het delen van ervaringen en succesverhalen, gaan we dieper in op:

  • praktische voorbeelden van content op verschillende (online) platformen,
  • hoe je gestructureerd je content gaat creëren, posten en opvolgen,
  • hoe je via authentieke content in interactie gaat met je doelgroep,
  • welke meettools er zijn om je inspanningen te evalueren en bij te sturen,
  • het concretiseren van jouw persoonlijk actieplan.

 

Deel 3: Na de sessie (zelfstandig werk)

Je hebt de nodige tools (digitale contentkalender, lijst met content ‘formats’, en praktische inzichten) om jouw persoonlijk actieplan uit te werken.