background section

Mijn sales pitch: hoe verhoog ik de impact van een eerste zakelijk gesprek?

Een krachtige pitch kan deuren openen. Hoe gerichter je boodschap hoe groter de kans op een echt contact met je prospect of klant. In deze opleiding ga je aan de slag met het ontwerpen van je eigen professionele verhaal. Je leert op een kernachtige manier jezelf en je bedrijf/je project voor te stellen terwijl je rekening houdt met de specifieke situatie waarin je je bevindt.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding

  • Opleidingsduur

    1 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    CL2173NCL

Wat leer je in deze opleiding?

  • Inzien dat een pitch geen loutere beschrijving is van je activiteiten maar vooral een manier om een dialoog te initiëren.
  • In enkele seconden je product/dienst/vraag duidelijk maken.
  • De noodzakelijke basiselementen van een pitch.
  • Hoe pas je je pitch aan in functie van de context, het publiek en het communicatiekanaal?
  • Welke attitude is belangrijk?
  • Welke non-verbale signalen stuur je uit? Via welk communicatiekanaal? Interactie tussen zender & ontvanger.

Doelgroep

Je moet een dienst/product/bedrijf (intern of extern) in zakelijke context voorstellen.

Methode: Klassikale opleiding

Een klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. (Lees hier de geldende gezondheidsregels.)

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Klassikale les (1 dag)
    Een klassikaal deel, waar je samen met je medecursisten ‘live’ aanwezig bent. Je leert van elkaar, met de ervaringen uit deel één.
    We beloven je naast een boeiende uitwisseling met onze expert veel interactie, concrete cases en leerrijke samenwerkingen. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Vereiste voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist.

Programma

Deel 1: voor de klassikale sessie (online autonoom leermoment)

  • Korte video van klassieke pitch. Wat kan er beter?
  • Gooi je beperkende overtuigingen rond pitching overboord.
  • Wat is wel en wat is geen pitch?
  • De kwaliteiten van een goede pitch.
  • Het doel van een pitch.
  • De elementen van een pitch.
  • Maak een video opname van je pitch (max 2 min.).

 

Deel 2: klassikale opleiding op locatie

  • Theorie
    • Wat zijn de verschillende pitch onderdelen?
    • Pitch aanpassing aan verschillende gesprekspartners, domeinen en situaties.
    • Hoe maak je een pitch met nog meer impact?

  • Praktijk
    • Hoe bereid je je voor? Mindset & attitude
    • NLP (neuro linguistisch programmeren) - Welk communicatiekanaal gebruik je? Welke (non-verbale) signalen stuur je (onbewust) uit?
    • Wat er gebeurt er tussen de zender en de ontvanger van de boodschap?
    • Interactieve workshop, praktische oefeningen, rollenspelen, uitwisselen van ervaringen tussen deelnemers.

 

Deel 3: na de klassikale opleiding (online autonoom leermoment)

  • Je ontvangt de presentatie en de pitches van alle deelnemers.
  • Actieplan met persoonlijke oefenmomenten.