background section

Hoe ga ik klantgericht te werk tijdens het verkoopproces?

De verschillende stappen in het verkoopproces zijn meestal bekend bij sales mensen. Toch zien we vaak nog een aantal gemaakte fouten in dit verkoopproces. Deze opleiding is geen wondermiddel, maar bied je wel een bewezen methode, gecombineerd met praktijkcases zodat je met meer gemak jouw verkoop doelstellingen kan behalen.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding

  • Opleidingsduur

    1 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    CL2178NCL

Wat leer je in deze opleiding?

  • Hoe bereid je je verkoopgesprek goed voor?
  • Hoe maak je een eerste contact met je klant?
  • Hoe stel je je klant centraal tijdens het verkoopgesprek?
  • Hoe stel je krachtige vragen om de exacte klantbehoefte in kaart te brengen?
  • Hoe begeleid je de klant naar zijn gemaakte keuzes?
  • Hoe breng je prijs en waarde in balans?
  • Hoe betrek je je klant bij het maken van een voorstel?
  • Hoe voorkom je de meeste valkuilen bij (ervaren) sales mensen?

Doelgroep

Deze opleiding is voor iedereen die zijn prospectie- of verkoopresultaten wil verbeteren, of het nu gaat om B2C, B2B, producten of diensten. Gericht op zowel beginnende als ervaren sales mensen.

Methode: Klassikale opleiding

Een klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. (Lees hier de geldende gezondheidsregels.)

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Klassikale les (1 dag)
    Een klassikaal deel, waar je samen met je medecursisten ‘live’ aanwezig bent. Je leert van elkaar, met de ervaringen uit deel één.
    We beloven je naast een boeiende uitwisseling met onze expert veel interactie, concrete cases en leerrijke samenwerkingen. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Programma

Deel 1: Autonoom online leermoment

  • Waarom is het belangrijk om een methode te hebben?
  • De fases in het verkoopproces.
  • Korte video van een klassieke verkoop. Hoe kunnen we het beter doen?
  • Gooi je beperkende overtuigingen over boord.

 

Deel 2: Klassikale opleiding

  • Wat is de juiste klantgerichte houding/attitude? Hoe kijk jij naar verkoop?
  • Wat zijn de pijlers van doelgericht verkopen? Discussie en brainstorm.     
  • Wat is het doel in elke verkoopfase?
  • Hoe heb je impact in elke verkoopfase? Rollenspellen en uitwisseling van goede praktijken.     
  • Hoe richt je je maximaal op je klant?
  • Hoe maak je een echte connectie/’rapport’ met je gesprekspartner tijdens het verkoopgesprek?

 

Deel 3: Autonoom leermoment

  • Je ontvangt de presentatie en geoefende best practices.
  • Je start met je eigen praktische actieplan.