background section

Développez votre capacité de persuasion grâce à une meilleure argumentation

Que vous souhaitiez obtenir le soutien de vos collègues pour un nouveau projet, convaincre vos managers d'investir dans une nouvelle activité, faire accepter un changement à votre équipe, convaincre que vous êtes la bonne personne pour une nouvelle fonction, ou encore convaincre un client d’accepter votre produit ou votre service. Cette formation vous donnera de précieux outils pour y parvenir.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding

  • Opleidingsduur

    1 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    FR, NL 
  • Opleidingscode

    CL2219FCL

Wat leer je in deze opleiding?

Dans cette formation, vous allez apprendre comment développer et présenter de bons arguments afin de convaincre vos interlocuteurs de manière rationnelle. A la fin de cette formation vous serez capable de :

  • construire une bonne accroche pour votre message,
  • identifier et formuler les bénéfices pour vos interlocuteurs,
  • présenter votre message de manière persuasive.

Doelgroep

Toute personne qui veut développer ses capacités d'argumentation.

Methode: Klassikale opleiding

Een klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. (Lees hier de geldende gezondheidsregels.)

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Klassikale les (1 dag)
    Een klassikaal deel, waar je samen met je medecursisten ‘live’ aanwezig bent. Je leert van elkaar, met de ervaringen uit deel één.
    We beloven je naast een boeiende uitwisseling met onze expert veel interactie, concrete cases en leerrijke samenwerkingen. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Programma

  1. Introduction aux modèles de la communication persuasive
  2. Présentation et analyse de votre argumentation
  3. Comment motiver les autres à vous écouter
  4. Comment construire un bon argumentaire
  5. Comment motiver les autres à agir