background section

Business Development voor KMO's: opportuniteiten vinden

Laten we beginnen bij de basis: opportuniteiten vind je niet, die creëer je. Toch lijkt het niet altijd even evident hoe je die opportuniteiten kan definiëren en kan gaan omzetten naar een duurzame samenwerking. Hoe je opportuniteiten kan creëren leer je tijdens deze opleiding. Je brengt jouw eigen netwerk in kaart en krijgt tools aangereikt om een prospectielijst op te stellen. Vervolgens zetten we alles ook onmiddellijk om in de praktijk en eindigen we de opleiding met een heus netwerkmoment.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding

  • Opleidingsduur

    1 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    CL2175NCL

Wat leer je in deze opleiding?

  • Een prospectielijst opstellen.
  • Jouw eigen netwerk in kaart brengen.
  • Op zoek gaan naar relevante netwerkevents.
  • Hoe je de meerwaarde van jouw organisatie kan benadrukken op een netwerkmoment.

Doelgroep

Elke werknemer die actief bezig is met business development

Methode: Klassikale opleiding

Een klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. (Lees hier de geldende gezondheidsregels.)

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Klassikale les (1 dag)
    Een klassikaal deel, waar je samen met je medecursisten ‘live’ aanwezig bent. Je leert van elkaar, met de ervaringen uit deel één.
    We beloven je naast een boeiende uitwisseling met onze expert veel interactie, concrete cases en leerrijke samenwerkingen. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Programma

Vooraf(autonoom online leermoment)

Aan de hand van een vragenlijst reflecteer je over hoe je op dit moment reeds aan jouw leads komt.

 

Klassikale sessie:

Een voetballer kan alleen scoren als hij een doel voor ogen heeft. Tijdens deze opleiding gaan we op zoek naar wat jouw doelgroep is en hoe je deze doelgroep het efficiëntst kan benaderen.

Vervolgens begeleiden we je ook in hoe je de meerwaarde van jouw organisatie kan benadrukken wanneer je in contact komt met jouw doelgroep.

Tot slot zetten we alles om in de praktijk en eindig je de opleiding misschien wel met nieuwe gecreëerde opportuniteiten?

 

Na (autonoom online leermoment):

We vatten de aangeleerde tips nog eens samen in een filmpje, en nodigen je uit om dit te gaan toepassen in de praktijk.