EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

Webinar: Omgaan met conflicten – voor medewerkers

Waar mensen samenwerken, rijzen nu eenmaal conflicten. Belangen en behoeften botsen met elkaar. Conflicten hebben doorgaans een negatieve lading en vaak gaan we conflicten uit de weg. Maar “zachte heelmeesters maken stinkende wonden”. Een conflict kan een basis vormen voor vooruitgang of een nieuwe aanpak. Het zijn kansen om te groeien, als mens, team en organisatie en zijn een bron van innovatie. Vandaar dat het zo belangrijk is hier inzichten in te verwerven, er daadwerkelijk mee aan de slag te durven gaan en bespreekbaar te maken wat anders moet of kan.

  • Training type

    Webinar

  • Duration of training

    0.2 day

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    DL1632N

What do you learn?

Hoe zorg je ervoor dat een conflict constructief is in plaats van destructief? Dat verneem je in deze webinar., die je helpt om spanningen en conflicten op de werkvloer te herkennen, er gepast mee om te gaan en in open dialoog te treden. Tijdens de webinar krijg je:

  • meer inzicht in (het ontstaan van en de soorten) conflicten.
  • meer inzicht in hoe je zelf reageert wanneer je geconfronteerd wordt in conflicten.
  • aangereikt hoe je kan variëren in de stijl waarmee je conflicten, spanningen en moeilijke gesprekken van nature aanpakt en welke stijl het meest geschikt is voor welke situatie.
  • concrete tips en tricks omtrent gesprekstechnische vaardigheden zodat je conflicten, spanningen en moeilijke gesprekken op een constructieve manier kunt aanpakken.
  • tools en vaardigheden mee om moeilijke boodschappen en tegenreacties beter te leren ontvangen zodat het gesprek constructief blijft.

Target group

Je wilt je communicatieve vaardigheden tijdens verschillende soorten conflicten versterken. De webinar is gericht op de aanpak van conflicten waarbij je zelf betrokken partij bent, ongeacht jouw functie.

Overview of the programme

  • Het conflict an zich: Wanneer spreken we van een conflict?
    • Soorten conflicten en hun oorzaken
    • Ik en conflicten: hoe ga ik er nu mee om?
    • Conflicthanteringsstijlen (model van Killman)
    • Wat is mijn voorkeursstijl?
    • Wat zijn voor en na-delen
  • Wanneer zet ik welke stijl in?
  • Technieken om met conflicten om te gaan
    • Niveaus van luisteren in een conflict: van selectief, naar aandachtig tot empathisch
    • Hoe jezelf constructief uiten in een conflict
    • Hoe ontvang je moeilijke boodschappen tijdens een conflict?

Docent: Laura Krause

Laura Krause heeft een passie voor alles wat met communicatie en interpersoonlijke relaties te maken heeft. Ze gelooft er rotsvast in dat eenvoudige aanpassingen in de manier waarop we communiceren enorm veel impact kunnen hebben op het verloop van samenwerkingen. Concreet, praktisch, dynamisch, waarderend en ervaringsgericht vat samen hoe zij haar trainingen aanpakt. Als organisatie- en arbeidspsycholoog heeft zij oog voor de dynamieken en interactie tussen mensen. Haar persoonlijke missie is om verbindingen te versterken, te herstellen vanuit een communicatie die gericht is op het hart en opwekken van wederzijds begrip. Want ze gelooft dat communiceren de essentie is in persoonlijke relaties. Door haar specifieke kennis over het onderwerp is ze in staat om vanuit echte ervaringen en voorbeelden te werken en zo de theorie tot leven te brengen.