EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

Virtuele klas: LinkedIn en andere online tools in je zoektocht naar leads en salesopportuniteiten

Hoe genereer je leads? Niet door prospects zomaar op te bellen (cold calling). Aankopers en besluitvormers houden daar absoluut niet van. Vaak kennen ze het bedrijf dat hen opbelt niet eens. Bovendien waakt de General Data Protection Regulation (GDPR) over de privacy van de klant.

Het alternatief? Maak gebruik van inbound marketingprincipes –zoals interessante content ruilen voor persoonlijke gegevens (naam, bedrijfsnaam en telefoonnummer).

  • Training type

    Virtual Classroom

  • Duration of training

    1 day

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    DL1856N

What do you learn?

Als salesprofessional is het belangrijk dat je alle stappen in het lead generation-proces goed begrijpt. Hoe pak je dat aan? Dat leer je in deze virtuele opleiding.

  • Je gebruikt onlinetools om optimaal met je doelgroep te communiceren: sociale media, conferencecalls via Zoom, Teams, Google, enz.
  • Via diezelfde onlinetechnieken zet je prospects om in leads en leads om in klanten.
  • Je beseft dat organische leads een veel grotere kans hebben om klant te worden dan leads van aangekochte lijsten.
  • Je biedt potentiële klanten op regelmatige basis waardevolle onlinecontactmomenten aan. Zo wordt je betrouwbaarheidsfactor steeds groter en krijg je de status van een expert.

 

Bekijk ook onze andere opleidingen over onlinesales

Target group

Deze virtuele klas richt zich naar b2b-accountmanagers (junior en senior) en ervaren verkopers die zich professioneel willen bekwamen in onlinesales.

Required prior knowledge

Je hebt al wat verkoopervaring.

Overview of the programme

  • Wat zijn de principes van social selling?
  • Is LinkedIn dé verkooptool in b2b (sales navigator)?
  • Welke hulpmiddelen zet je in om leads te genereren, liefst op een organische manier?
  • Hoe werkt het ACCD-model (attract – convert – close – delight) in de volledige buyer journey?

  • Welke meerwaarde hebben een goede landingspagina, een krachtig invulformulier en een prikkelende call to action?
    • Hoe hou je rekening met de General Data Protection Regulation (GDPR)?

  • Welke rol spelen salesprofessionals in dit hele proces?

 

Deze dagopleiding verloopt volledig online in een virtueel leslokaal.

  • Voormiddag 9 – 12 uur met korte pauzes
  • Middagpauze 12 – 13 uur
  • Namiddag
    • 13.00 – 14.30 uur met persoonlijke opdracht (docente is aanwezig voor vragen en coaching)
    • 14.30 – 16.30 uur met feedback over de opdracht, overzicht van de leerresultaten en actieplan