EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

Projectmanagement: basisprincipes en good practices

Een project van a tot z tot een goed einde brengen, is een echte uitdaging. Alles onder controle houden is dé kunst. Kom jij net kijken in de wereld van de projecten of wil je jouw werkwijze verfijnen? Schrijf je dan in voor deze opleiding. De theorie omzetten naar de praktijk? Volg dan na deze basisopleiding zeker ‘Projectmanagement: van theorie naar praktijk'. 
 

Choose your training session

    • We 1 Jul '20 09:00 - 17:00
    • Th 2 Jul '20 09:00 - 17:00
    • Zwijnaarde, East Flanders

    • Th 27 Aug '20 09:00 - 17:00
    • Fr 28 Aug '20 09:00 - 17:00
    • Elewijt, Flemish Brabant

    • Th 27 Aug '20 09:00 - 17:00
    • Fr 28 Aug '20 09:00 - 17:00
    • Zwijnaarde, East Flanders

    • Tu 8 Sep '20 09:00 - 17:00
    • We 9 Sep '20 09:00 - 17:00
    • Edegem, Antwerp

    • Th 1 Oct '20 09:00 - 17:00
    • Fr 2 Oct '20 09:00 - 17:00
    • Heverlee, Flemish Brabant

Inschrijvingsvoorwaarden
  • Training type

    Classical

  • Duration of training

    2 days

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    253NA

What do you learn?

  • Je bekijkt of projectmatig werken geschikt is voor jouw organisatie.
  • Je start projecten op en beheert ze allemaal op dezelfde manier. Zo hou je een goed overzicht.
  • Je legt rapporten voor en bespreekt ze met alle partijen.

Target group

Je bent een projectleider, -medewerker, consultant of opdrachtgever. 

Required prior knowledge

Je hebt geen voorkennis nodig al is enige ervaring met projecten een pluspunt.

Overview of the programme

  • kenmerken van projectmatig werken
  • project afbakenen:
    • definitie 
    • project versus proces 
    • project versus programma
    • management versus uitvoering
  • een plan voorstellen
  • faseren, plannen en beslissingen nemen
  • project beheersen en besturen:
    • beheeraspecten: businesscase, scope, tijd, budget, kwaliteit en risicobeperking
    • rollen, verantwoordelijkheden en bevoegdheden, activiteiten en taken in een project(management)organisatie
  • plannen, voortgang opvolgen en rapporteren
  • uitvoeren en samenwerken met teams
  • afsluiten en evalueren