EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

Consulent in de dienstenchequesector – Telefoneren met huishoudhulpen en klanten

Als consulent in de dienstenchequesector moet je vaak telefoneren, gaande van klachten beantwoorden, over vragen van een klant, tot een gesprek met een huishoudhulp die gebroken Nederlands spreekt. In deze opleiding oefen je met dagelijkse cases om je comfortabel te voelen aan de telefoon, onder andere om feedback te geven.

Inschrijvingsvoorwaarden
  • Training type

    Classical

  • Duration of training

    1 day

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    1778N

What do you learn?

Dit is een doe-training. Je oefent de gesprekstechnieken in situaties die je zelf aanbrengt, of op realistische moeilijke situaties. De gesprekstechnieken oefen je aan de telefoon, want als consulent blijft de telefoon communicatiemiddel nummer één. Zowel voor jouw huishoudhulpen als naar klanten.

  • Je leert verschillende gesprekstechnieken
  • Na afloop van deze opleidingen ben je geoefend en beter voorbereid op onvoorziene (moeilijke) situaties.
  • Je weet adequaat een gesprek te leiden, ook in minder comfortabele situaties.
  • Je scherpt je telefoonskills aan om zowel de externe als de interne klant op een gefundeerde wijze te woord te staan

Wij organiseren deze opleiding in samenwerking met Vorm DC in het kader van het project werkbaar werk. Deze opleiding helpt je als consulent om het welzijn van je huishoudhulpen te verhogen.

Target group

Je bent consulent, leidinggevende of zaakvoerder in de dienstenchequesector.

Dankzij onze samenwerking met Vorm DC (in het kader van het werkbaarheidsfonds) kan je ook als bediende in het paritair comité 337 deze opleiding gratis volgen.

Overview of the programme

Voormiddag

Coachende gesprekken zijn geen gesprekken voor ‘watjes’

  • Leiderschap en consulent
  • Verwachtingen van een consulent
  • Centraal plaatsen van de huishoudhulp en klant

Korte coachinggesprekken

  • Opbouw van een gesprek
  • Meer dan een doel op zich
  • Situatie hier én nu
  • Concrete acties
  • Kort en krachtig

Conflictgesprekken

  • Waarom gaan we een confrontatie liever uit de weg
  • Betrokken confronteren

Namiddag - praktijk

Telefonische gesprekken oefenen met huishoudhulpen en externe klanten

  • Ken je klant of huishoudhulp en de telefoon
  • Ken je gesprekken
  • Overtuigend telefonisch communiceren