EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

Communiceren met impact door creatief en gezond stemgebruik

Onze stem is misschien wel het beste voorbeeld van de verbinding tussen onze geest en ons lichaam. Ben je blij, kwaad of droevig? Dan klink je vaak ook zo. En hoe je klinkt, bepaalt op zijn beurt hoe je boodschap overkomt. Maar wat als de klank van je stem niet bij je boodschap past? En je een zelfverzekerde speech moet geven voor een volle zaal, net nadat je slecht nieuws hebt gekregen? Tijdens deze opleiding ontdek je hoe je meer controle krijgt over je stem, en haar zo effectiever gebruikt. Iets voor jou? Schrijf je dan vlug in.
 
  • Training type

    Classical

  • Duration of training

    1 day

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    1373N

What do you learn?

  • De klank van je stem past perfect bij je boodschap.
  • Je past je stem vlot aan naargelang de situatie.

Target group

Je wilt je stem beter gebruiken in verschillende situaties.

Overview of the programme

Voormiddag (in groep):
  • inleiding tot Complete Vocal Technique
  • oefeningen met voorbeeldsituaties, zoals de volgende:
  • Je hebt een discussie met iemand op kantoor. En de emoties laaien hoog op. Plots krijg je een telefoontje van een belangrijke klant. Hoe zorg je ervoor dat je meteen rustig, vriendelijk en professioneel klinkt?
  • Tijdens een verkoopgesprek krijg je het gevoel dat je gesprekspartner meer en meer de overhand heeft. Hoe gebruik je je stem op zo’n manier dat je zelfzeker blijft overkomen en je jezelf niet onder tafel laat praten?
  • Als teamleider heb je meestal een stem nodig die autoriteit en zelfvertrouwen uitstraalt. Maar binnenkort heb je een gesprek met een medewerker die rekent op begrip en zachtheid. Hoe pas je je stem op de juiste manier aan?
  Namiddag (individueel):
  • Kom persoonlijk aan bod met een werkpunt, of stel je vragen. Breng bijvoorbeeld je lezing, gedicht, monoloog of lied. 
  • Vind je het niet nodig om persoonlijk aan bod te komen? Dan doe je gewoon mee als ‘actief publiek’.